Suara

Peristiwa
27/2/23
Selangor
Bantuan

Sinar Harian: 'Tak lupa janji banglo RM1 juta untuk pencipta lagu Selangor'

GOMBAK - Kerajaan negeri tidak lupa janji untuk menghadiahkan sebuah rumah banglo bernilai RM1 juta kepada pencipta lagu negeri Selangor, Allahyarham Saiful Bahri Elyas.

Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari berkata, pihaknya bagaimanapun memerlukan sedikit masa untuk memastikan rumah tersebut dalam keadaan sempurna sebelum diserahkan kepada waris.

"Insya-ALLAH dalam track record (rekod prestasi) kerajaan negeri tidak pernah menipu orang, harap mereka bersabar.

"Saya percaya sebelum Aidilfitri, perkara ini boleh diselesaikan," katanya ketika ditemui pada Jelajah Kita Selangor Penyayang di Tapak Bazar Ramadan, Taman Melawati di sini pada Sabtu.

Beliau berkata demikian mengulas waris pencipta lagu Selangor yang menuntut kerajaan negeri menunaikan janji menghadiahkan rumah banglo kepada mereka.

Qus Nafiah, 51, yang merupakan anak ketiga Saiful Bahri mendakwa, sehingga kini pihak berkaitan belum memberi perkembangan tepat mengenai rumah berkenaan.

Amirudin berkata, kerajaan negeri menawarkan rumah di Setia Alam dan Shah Alam untuk dipilih oleh mereka.

Ditanya dakwaan sukar bertemu beliau bagi mendapatkan kepastian berkenaan janji tersebut, Amirudin menjelaskan, perkara tersebut sudah dalam perhatian.

"Mungkin masa mereka nak jumpa, sedang dalam PRU (pilihan raya umum), sidang Parlimen dan banyak kerja lain yang perlu dibuat.

"Jaminan saya, waris tidak perlu risau kerana kerajaan negeri akan berikan dan harga rumah tersebut bernilai RM1 juta," katanya.

Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.