Media

COVID-19
9/7/20
Bantuan
Selangor

Selangor Kini : Pasar Agro Selangor catat nilai jualan RM15 juta

SHAH ALAM, 9 JULAI: Pasar Agro Selangor berjaya mencatatkan nilai jualan RM15 juta dalam tempoh hampir tiga bulan dibuka ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

EXCO pertanian berkata nilai jualan berjumlah RM500,000 turut direkodkan dalam tempoh dua hari pembukaan Pasar Agro Selangor Khas Aidilfitri di enam lokasi terpilih.

“Pasar segar daging menjelang Aidilfitri kita boleh jual daging RM33.50 untuk sekilogram kerana kita berbincang dengan penternak supaya kedua-dua pihak untung. Orang lain jual RM36 hingga RM38 untuk sekilogram tetapi kita jual pada harga berkenaan.

“Untuk ayam pula kita jual RM7.20 untuk sekilogram sedangkan harga kawalan RM7.50. Kita cuba perluaskan Pasar Agro Selangor pada masa akan datang,” kata Ir Izham Hashim pada SelangorKini.

Pasar Agro Selangor dilancarkan pada 27 Mac lalu sementara pasar segar sempena Aidilfitri berlangsung dua hari bermula 22 dan 23 Mei dengan operasi jualan secara pandu lalu untuk pelanggan mendapatkan barangan basah pada harga berpatutan.

Sebanyak RM1.5 juta diperuntukkan untuk petani, penternak, nelayan serta industri asas tani bagi mempertingkatkan kelangsungan bekalan makanan.

Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.