Inisiatif

Peristiwa
7/2/24

Pengisytiharan Majlis Bandaraya Diraja Klang

Menjunjung kasih DYMM Sultan Selangor atas Pengisytiharan Majlis Bandaraya Diraja Klang (MBDK) secara rasmi yang berkuat kuasa pada 23 November tahun lalu. Melalui pengisytiharan ini, Klang merupakan bandaraya keempat selepas Shah Alam, Petaling Jaya dan Subang Jaya diberikan pengiktirafan bagi menjayakan ikhtiar kerajaan negeri untuk membentuk Lembah Klang Raya yang mengatur dan menyusun serta meningkatkan kualiti perkhidmatan kerajaan kepada semua pemegang taruh. Istimewanya Klang adalah Bandaraya Diraja pertama di Selangor, dan hanya Majlis Bandaraya Diraja ketiga di Malaysia, selain Bandaraya Alor Setar dan Bandaraya Johor Bahru. Insya-Allah matlamat Majlis Bandaraya Diraja Klang akan menerapkan konsep berdaya huni dan bermanfaat kepada semua penduduknya. #KitaSelangor

Posted by Amirudin Shari on Tuesday, February 6, 2024

Menjunjung kasih DYMM Sultan Selangor atas Pengisytiharan Majlis Bandaraya Diraja Klang (MBDK) secara rasmi yang berkuat kuasa pada 23 November tahun lalu.

Melalui pengisytiharan ini, Klang merupakan bandaraya keempat selepas Shah Alam, Petaling Jaya dan Subang Jaya diberikan pengiktirafan bagi menjayakan ikhtiar kerajaan negeri untuk membentuk Lembah Klang Raya yang mengatur dan menyusun serta meningkatkan kualiti perkhidmatan kerajaan kepada semua pemegang taruh.

Istimewanya  Klang adalah Bandaraya Diraja pertama di Selangor, dan hanya Majlis Bandaraya Diraja ketiga di Malaysia, selain Bandaraya Alor Setar dan Bandaraya Johor Bahru.

Insya-Allah matlamat Majlis Bandaraya Diraja Klang akan menerapkan konsep berdaya huni dan bermanfaat kepada semua penduduknya.

#KitaSelangor

Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.