Media

Terkini
29/10/20
Bantuan
Selangor

Selangor Kini : Unisel sasar 1,000 pelajar baharu, pembelajaran secara maya

SHAH ALAM, 25 OKT: Universiti Selangor (Unisel) menyasarkan kemasukan 1,000 pelajar baharu bagi sesi pengambilan November tahun ini dengan menawarkan 66 program pengajian peringkat asasi, diploma dan ijazah sarjana muda.

Naib presiden dan timbalan naib canselor (pembangunan pelajar dan jaringan komuniti) berkata daripada jumlah itu, lapan program asasi termasuk empat trek huffaz ditawarkan, diploma (25) dan ijazah sarjana muda (33).

“Sesi pendaftaran akan dibuat secara dalam talian pada 10 November dan mahasiswa perlu menjalani minggu tekad siswa (MTS) melalui kaedah sama.

“Kita menubuhkan pasukan khas daripada jabatan pemasaran Unisel yang bertanggungjawab membantu bakal mahasiswa berkaitan urusan pendaftaran, taklimat dan pembiayaan pendidikan,” kata Prof Madya Dr Hamdan Mohd Salleh ketika dihubungi SelangorKini.

Beliau berkata semua pelajar lama dan baharu akan mengikuti aktiviti pembelajaran secara maya bermula 16 November berikutan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) sedang berkuat kuasa.

Menurutnya keputusan membenarkan penuntut kembali ke kampus bergantung pada arahan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) namun pihaknya bersedia mengaktifkan mod pengajaran dan pembelajaran (PdP) digital sepenuhnya.

“Kaedah PdP dalam talian dipraktikkan secara holistik sejak Januari lagi, jadi tiada masalah untuk kita meneruskannya berdasarkan pengalaman dua semester lepas.

“Bagaimanapun jika keadaan mengizinkan dan PKPP ditamatkan, kita akan benarkan semula pelajar terutama mahasiswa baharu untuk kembali ke kampus serta menginap di asrama,” katanya.


Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.