Suara

COVID-19
25/1/21
Isu
Selangor
Bantuan

Selangor Kini: Penduduk terkesan PKP terima 3,000 bekalan ayam mentah

BATU CAVES, 24 JAN: Sebanyak 3,000 ekor ayam mentah diagihkan kepada penduduk berpendapatan rendah di tiga kawasan bagi mendepani tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Dato’ Menteri Besar berkata barangan yang dibeli dari Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) diedarkan melalui ketua kampung, ahli majlis dan ketua taman.

Dato’ Seri Amirudin Shari menjelaskan agihan meliputi sekitar Sungai Tua, Gombak Setia dan Pandan Indah dengan masing-masing menerima 1,000 ekor ayam.

“Bagi mengelakkan penduduk berkumpul, kita beri kepada ketua kawasan. Bagi penerima sekitar Sungai Tua, mereka juga akan menerima sayur dan ikan sebagai bantuan tambahan,” katanya selepas mengagihkan bekalan tersebut di sini.

Turut hadir, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan PKPS Datuk Abdul Ghariff Ramin.

Amirudin berkata program ayam subsidi PKPS Prihatin, sebahagian usaha agensi itu melaksana tanggungjawab sosial korporat dengan seekor dijual pada harga antara RM5 hingga RM10.

“Harga ini jauh lebih rendah berbanding pasaran sekitar RM7.80 sekilo. Ini bermakna PKPS memberi subsidi antara RM3 hingga RM5 untuk setiap pembelian,” katanya lagi.


Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.