Inisiatif

Terkini
28/9/20
Selangor
Bantuan

Selangor Kini : MPSJ peruntuk RM1.2 juta naik taraf laluan pejalan kaki OKU, warga emas

SUBANG JAYA, 24 SEPT: Sebanyak RM1.2 juta diperuntuk Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) bagi menaik taraf laluan pejalan kaki khusus untuk Orang Kelainan Upaya (OKU) dan warga emas.

Yang Dipertuanya Noraini Roslan berkata kerja naik taraf di bawah Program Bandar Bebas Halangan melibatkan kawasan USJ10, SS15, SS16 dan Puchong Prima.

“Projek ini juga dibangunkan hasil dari maklum balas dan sesi pendengaran bersama komuniti supaya laluan bebas halangan memenuhi teras dalam kriteria Bandar Selamat di bawah Pelan Tindakan Khas MPSJ.

“Untuk itu, pusat perniagaan USJ10 dipilih sebagai projek perintis kerana mempunyai kepadatan tinggi selain akses pengangkutan awam yang sistematik serta menjadi tumpuan komuniti setempat,” katanya pada sidang media, hari ini.

Noraini menambah bagi memastikan projek dilaksanakan lebih baik, seramai 30 juruaudit dalam kalangan pegawai MPSJ dilantik.

“Kita mahu Program Bandar Bebas Halangan ini memenuhi spesifikasi ditetapkan berpandukan Malaysia Standart MS 1184: 2014,” katanya.


Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.