Inisiatif

Terkini
10/11/20
Bantuan
Selangor

Selangor Kini: Fasiliti Kolej Kediaman Unisel Bestari Jaya lengkap, jamin keselesaan pelajar

SHAH ALAM, 8 NOV: Universiti Selangor (Unisel) menyediakan pelbagai fasiliti lengkap di Kolej Kediaman Kampus Bestari Jaya (KKBJ) bagi menjamin keselesaan pelajar, kata pengarah komunikasi korporatnya.

Hasril Abu Hassan berkata KKBJ berkonsepkan apartment tiga bilik dilengkapi kemudahan seperti dua bilik air, satu ruang tamu yang luas, dapur dan ruang ampaian bagi setiap unit.

Menurutnya institusi tersebut juga menyediakan sukan gelanggang futsal, sepak takraw, bola tampar, badminton dan gimnasium bagi menggalakkan gaya hidup sihat dalam kalangan penuntut.

“Kemudahan seperti kafeteria, mesin teler automatik (ATM), perkhidmatan dobi dan pasar mini tersedia bagi memudahkan urusan seharian pelajar.

“Pihak pengurusan universiti juga membangunkan laluan pejalan kaki berbumbung kepada pengguna dari asrama untuk ke destinasi lain seperti fakulti, perpustakaan dan masjid,” katanya dalam kenyataan.

Beliau menambah sebanyak 200 unit kamera litar tertutup (CCTV) dipasang di sekitar kampus sebagai pengawasan dan keselamatan untuk warga Unisel terutama mahasiswa.

“Ibu bapa tidak perlu bimbang keselamatan anak mereka kerana kami menyediakan kawalan pengawal keselamatan 24 jam di pintu masuk utama asrama dan Felo residen yang bertugas setiap masa bagi memastikan kebajikan pelajar sentiasa terjaga,” katanya.

Berkeluasan sekitar 50 ekar, KKBJ mempunyai sembilan kluster kolej yang menempatkan 44 blok kediaman dengan 842 unit, 2,442 bilik dan 5,167 katil.

Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.