Suara

Peristiwa
18/5/22
Perayaan
Perhimpunan

Selangor Kini: Amirudin hargai sokongan undi ahli parti, tidak nafi kekuatan calon lain

SHAH ALAM, 17 MEI: Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Selangor menghargai sokongan undi terhadapnya dalam pemilihan parti yang sedang berlangsung.

Dato’ Seri Amirudin Shari yang bertanding jawatan naib presiden berkata maklum balas diterima memberangsangkan meskipun proses pengundian masih di peringkat awal, lapor Sinar Harian.

“Pertemuan saya bersama anggota sangat menyakinkan dan sokongan undi ke atas saya akan dilakukan, namun kita tidak menafikan kekuatan dan kemampuan rakan-rakan lain yang bertanding jawatan sama.

“Kita serahkan kepada kebijaksanaan anggota untuk memilih,” katanya yang juga Dato’ Menteri Besar pada pada Rumah Terbuka Aidilfitri Selangor Peringkat Gombak di Taman Melawati semalam.

Amirudin antara 18 calon naib presiden termasuk Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Aminuddin Harun, Pengarah Komunikasi Fahmi Fadzil, Ketua Wanita Fuziah Salleh dan Ketua Setiausaha Pengelola Nik Nazmi Nik Ahmad.

Pengundian parti bermula di Kelantan dan Terengganu pada 12 Mei diikuti Pahang dan Wilayah Persekutuan (13 Mei) sementara Perlis, Pulau Pinang, Melaka dan Negeri Sembilan (16 Mei).

Pemilihan di Selangor pula dijadual pada 21 Mei diikuti Perak, Sabah dan Sarawak keesokannya.

Undian dalam talian dijalankan antara 18 hingga 20 Mei melalui aplikasi Adil manakala pengundian dalam talian bagi ahli di luar negara pada 17 Mei.

Seterusnya
#KITASELANGOR
Daftar hari ini untuk dapatkan maklumat terkini terus ke e-mel anda
Terima kasih!
Anda telah didaftarkan untuk menerima makluman dan maklumat terkini.
Maaf! Ada ralat.